baner

Ivančena 2008

29. dubna 2008 v 19:30 |  Akce kmene Mohawk.
IVANČENA 2008
Třináct skautů ze tří skautských organizací, působících v Příbrami,
položili kameny z Příbramska, ke skautskému památníku v Beskydech pod Lysou horou.
25 - 27.4.2008
Psalo se páteční ráno dne 25. Dubna. Na autobusové zastávce v Milínské ulici se sešli skauti ze tří skautských organizací, působících v Příbrami.
Bratři Bob a Pádlo jsou z 1. skautského oddílu Slivice a z organizace Junák - svaz skautů a skautek ČR, bratři Johánek a Daník jsou ze skautské organizace Pathfinder. A za kmen Mohawk ze Svazu skautů a skautek ČR, se výpravy účastnila sestra Pavlína a bratři Fanda, L.H.Ježek - Víťa, Kuželka, Ministr, Komb, Spejsi, Šingas a Krtek.
Do Prahy odjíždíme autobusem a z Prahy se velmi pohodlně vezeme ve dvou kupéčkách vlakem. Cestou zní kytary a písničky naplňují vagón. V Hranicích na Moravě jsem v pravé poledne.
Cesta do Hranického domečku netrvá dlouho, jen coby Vrabec třikrát klovnul.
Po ubytování a provedení nezbytných organizačních záležitostí, odcházíme na prohlídku Aragonitových jeskyní. Jeskynní systém prošel před několika lety rekonstrukcí a také byla zpřístupněna nová trasa.
Počasí nám dosud přeje, sluníčko svítí, a tak odcházíme se podívat na Hranickou propast. Jedná se o nejhlubší propast ve střední Evropě. Jejího dna nebylo dosud dosaženo.
Zpáteční cesta nás vede do cukrárny, zde každý okusil a poté si smlsnul na zmrzlinovém poháru.
Sobotní ráno 26. Dubna, nás vytáhlo do svého života. Co pro nás znamenalo? Vstát včas, nasnídat se a zabalit si vše pro cestu na Ivančenu - hlavně kámen, odejít z Domečku a stihnout vlak.
Z Frýdlantu nad Ostravicí stoupáme k mohyle se spoustou dalších skautů a skautek, ze všech koutů naší vlasti, ale i z Evropy. Lysá hora i hřeben Ivančena je pokryt mlhou, takže není vidět z Frýdlantu ani z Malenovic. Občas se zastavíme, nabereme sílu, sem tam si zahrajeme hru. U studánky doplníme vodu a i svačíme. Potom už nám jen zbývá dojít v pohodě k mohyle. Zde je již spousta bratrů i sester, spousta stánků a tak dál. U mohyly se zastavujeme, vyndáváme své Příbramské kameny a po chvilce je společně ukládáme na mohylu. Nadešel čas na prohlídku mohyly a okolí. Po slavnostním ceremoniálu odcházíme dolu do Frýdlantu na vlak a pak odjíždíme do Hranic. S námi, stejnou i jinými cestami se takto rozjíždějí do svých domovů bratři i sestry z různých skautských oddílů.
Výstup na mohylu IVANČENA se zdařil. Jsme spokojeni, že i letos jsme mohly reprezentovat Příbram a Příbramské skauty ze tří skautských organizací. Svaz skautů a skautek ČR, Pathfinder a Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Nedělní den 27. Dubna, balíme, uklízíme a jedeme zpět do Příbrami. Loučíme se s Hranicemi na Moravě a těšíme se na další shledání. Na nádraží máme ještě trochu času a tak hrajeme hry.
Ve vlaku, který přijel na čas, opět znějí kytary, tak jako po celý víkend. V Praze se loučíme s Fandou a Pavlínou, do Příbrami přijedou později. Zbytek naší výpravy se v Příbrami ocitá okolo 16,00 hodiny odpolední.
Na závěr lze říci jedno : Společnou silou, snažením a se společným duchovním základem, lze dosáhnout víc než hodně.
L. H. Ježek - Víťa
FOTKY VLOŽÍM BĚHEM TÝDNE.
Dětské tábory
TOPlist

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.