baner

Výprava Mohawků do Gatagéwy v Praze

27. ledna 2008 v 21:19 | L.H.Ježek - Víťa |  Akce kmene Mohawk.
Výprava Mohawků do Gatagéwy
Wikčemnazaptan - wikčemnašakowin witehi wa. Iwikčemnanonpa Šaglogan - omaka
25 - 27.1. 2008
Do Prahy odjíždíme před pátou hodinou odpolední. Jede Kuželka, Jasan, Komb a Michal.
Cesta až do skautské klubovny střediska GATAGEWA, byla pohodová a fajn. Klubovna se nachází v jednom postarším Pražském domě. A její velikost můžeme jen tiše obdivovat. Po ubytování se odebíráme na návštěvu Pražské záchranné služby, hodláme navštívit našeho Fandu ve službě.
I když je vše domluveno, tak nám není přáno se s ním setkat. Zrovna při našem příchodu odjíždí k případu. Zpoza volantu sanitky nám mává. Snad se to povede příště.
Tak se vracíme jinou cestou do klubovny a zastavujeme se u Žižkovského vysílače.
Bráškové poprvé vidí jeho stavbu v nasvíceném provedení. Zde setrváváme delší dobu.
Návrat do klubovny je uskutečněn již za hluboké tmy. Následuje večeře, pár her a jdeme spát.
Do sobotního rána nás budí budík na něčím mobilním telefonu. Rázem je umlčen. Ten budík.
Ač neochotně, tak musíme vstávat. Krokodýlí rozcvička a je nám hned veseleji.
Dnes na nás čeká cesta do Prokopského údolí. Napřed jedeme metrem a pak již pěšky a zase pěšky. Po půl hodince přicházíme k místům, kde jsou již první lomy, bráškové je vidí poprvé a moc se jim zamlouvají. Prohlížíme lom Jezírko i další menší lomy, krásný je i železniční viadukt, který tudy vede. Při našem návratu do klubovny po něm jel parní vlak.
Cestou hrajeme lístečkovou hru Modří a Červení. Při ní si náš Jasan zvrtnul kotník. Sice se na nohu postaví, ale z další cesty do Prokopského lomu s jeskyní tedy sešlo. Vracíme se tedy na autobus a jedeme do klubovny. Večer si radši pro Jasana přijel tatínek. Po celý zbytek výpravy nám Jasan chyběl.
Při vaření večerní krmě nám místní elektrický vařič dvakrát vyhodil pojistky, a to až v sousedním domě kde je pro klubovnu hlavní el. rozvaděč. Prostě vařič dovařil a dosloužil. Od té doby vaříme na klubovních kamnech. Návrat k romantice o kus blíž se nám zamlouvá. Sobotní večer následně vyplnily stolní hry a Muh-mohwa kombinovaná s molitaňákovým fotbalem. Jako sladkou tečku si dáváme čokoládový nektar. Je super.
Neděle, poslední dopoledne výpravy Mohawků do Prahy. Vstáváme o pár chvil déle. Po snídani a úklidu odcházíme do Armádního muzea, kde jsme si prohlédli mnohou expozici a bráškové si tak mohli prohloubit své školní znalosti nejen z dějepisu, ale i z poznání toho co obnáší slovo válka.
Po poledni je naším úkolem uklidit klubovnu a připravit ji k předání. Ve volném čase hrajeme molitaňákový fotbal, který je zakončen Kombovým kopem. Pak už míč nebyl, sežrala ho červí díra. Výprava dostala známku 1,25 a mužem výpravy byl zvolen Komb a Kuželka, oba bratři dostali stejné množství hlasů.
L.H.Ježek - Víťa

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.