baner

Skautský Silvestr na Dědku.

6. ledna 2008 v 14:17 | Lesní Hlodavec Ježek - Víťa |  Akce kmene Mohawk.
Skautský Silvestr na DĚDKU
28.12. 2007 - 1.1. 2008
Oslavit příchod Nového roku, nemusí být vždy spojeno s pitím alkoholu a boucháním všelijakých petard. Jde to i jinak. Při kytaře za mihotavého světla petrolejových lam a u krbu v němž polena hoří jasným světlem.
Scházíme se v pátek 28.12. 2007 v 8,30 u klubovny Mohawků, přichází Kuželka, Jasan, Fanda a Verča. Zanedlouho k nám přijíždí Kazbunda. Nakládáme proviant a další věci, jako jsou luky, lacrosky, pilu a sekery, kanystry na vodu, atd.. Při odbíjení deváté hodiny dopolední odchází část z nás na autobus a další část odjíždí nakoupit další proviant. Vždyť nás na Dědku bude v samotném závěru dvanáct. Obě dvě skupinky se potkávají až v Rožmitálu na autobusovém nádraží. Kde si od Smíška bereme klíče od Dědka. Vlastní cesta nám netrvá dlouho, kus jdeme pěšmo a kus se vezeme s Kazbundou, který stačil vyložit věci na Dědku.
Hájovna na Dědku, je skautská základna Rožmitálských skautů.
Scházíme se v pátek 28.12. 2007 v 8,30 u klubovny Mohawků, přichází Kuželka, Jasan, Fanda a Verča. Zanedlouho k nám přijíždí Kazbunda. Nakládáme proviant a další věci, jako jsou luky, lacrosky, pilu a sekery, kanystry na vodu, atd.. Při odbíjení deváté hodiny dopolední odchází část z nás na autobus a další část odjíždí nakoupit další proviant. Vždyť nás na Dědku bude v samotném závěru dvanáct. Obě dvě skupinky se potkávají až v Rožmitále na autobusovém nádraží. Kde si od Smíška bereme klíče od Dědka. Vlastní cesta nám netrvá dlouho, kus jdeme pěšmo a kus se vezeme s Kazbundou, který stačil vyložit věci na Dědku.
Kuželka a Michal šli ke studánce pro vodu. Vytáhli jsme taky padesát litrů užitkové vody, z dvaceti metrové studny, pomocí kotlíku. A my ostatní nutíme dovezenou pilu a sekery pracovat, jejich úkolem je připravit dřevo pro dnešní den a pro část zítřejšího dne.
Je večer, setmělo se a tak nastal čas radovánek. Četba z knihy Indiánské příběhy, byla na prvním místě. Pak ke slovu přišla kytara a písničky. Do svých pelíšků uléháme krátce po jedenácté večerní hodině.
Sobota, 29.12. 2007. Neúprosný zpěv budíku nám říká, že je čas vstát. Je den jazyků, to znamená, že po celý den budeme mluvit anglicky, rusky, německy, Francouzky, jen ne česky. Každý mluví, tak jak uzná za vhodné a jak umí. A dnes nás čeká velice náročný den.
Ponejprv rozcvička jen v trenkách a tričku, potom mytí ve sněhu. Úklid a než bude, snídaně tak se pouštíme do dřeva, toho není nikdy dost.
Snídaně se hodila, je nám fajn a tak se rozdělujeme na tři skupinky. Každá získává kuře a jejím úkolem je ho upéct na ohni. Nemělo by jí to trvat moc dlouho. A při tom všem se dorozumíváme cizím jazykem.
A jakže byli ty dvojce? Jasan a Verča, Fanda a Kuželka, Michal a L.H.Ježek.
Upečená kuřata byla snězena kolektivně.
V průběhu pečení a konzumace opeřenců, přijel bratr Šingas. Avšak, do dne jazyků se příliš nezapojil. Přijeli i rodiče od bratrů Kuželky a Jasana, přivezli další zásoby na Silvestra a i teplou sekanou k večeři.
Vše snězeno, uklizeno a umyto. Je čas stvořit další hromadu dřeva na večer a zahrát si lacros.
Večer se ukončil den jazyků. A to u večeře. Pak nás čekala velká hra CASFLOW. Hrajeme skoro do půlnoci a to od osmi večer. Každý může ve hře zbohatnout nebo z chudnout.
Nedělní ráno, 30.12. 2007, nám přineslo budíček až v devět hodin. V noci napadlo trošku sněhu a hned je les krásnější. Dnes přijedou skauti a skautky z Prahy a Nymburka. Odpoledne jim půjdeme naproti. Za velký úkol si dáváme udělat mnoho dřeva, nanosit dost vody a užít si dne.
Nikdo neví, jak rychle to dopoledne uteklo. Najednou je tu polední klid. Při něm se čte slabikář Ferdy mravence.
Přišel pilný telefonát. Do Rožmitálu přijeli námi očekávaní hosté. Oblékáme se, zavíráme hájovnu a jdeme jim naproti. Setkání proběhlo hodinku od hájovny.
Přijela sestra Tiky a její půlroční fenka Rony, bratr Housenka a bratr Petr. Přebíráme jejich batohy a odcházíme směr hájovna.
Po večeři čteme další příběhy z knížky a jako každý večer tak i dnes přišla ke slovu kytara a písničky.
SILVESTR 31.12. 2007. Nikomu se nechce vstávat a přece se musí. Musí se jít na rozcvičku, při níž stavíme sněhuláka na hlavu a ne normálně. Musíme se umýt sněhem. Dále musíme poklidit a dát si snídani. Z dnešního dne jsme dále museli přinést mnoho polen z lesa a upravit je ke konzumaci pro nenasytný krb.
Po obědě odcházíme na Třemšín, cestou hrajeme i hru : povodeň, hurikán, …….do krytu, deratizace a tak.
Na Třemšín přicházíme skoro potmě, již se šeří. Ale nikomu to nevadí. V podhradí si dáváme Fandův koláč a pak cestou zpět jdeme okolo Třemšínské studny. Krátce povídáme její legendu.
Do hájovny přicházíme již za tmy. A teď nás čeká příprava Silvestrovské hostiny. Vaříme, smažíme, mažeme, krájíme, sypeme a tak dál. To vše potom při kytaře a v očekávání Nového roku sníme. I domu si poveze každý tučnou výslužku.
Půlnoc se blížila nezadržitelným tempem. A když k nám vstoupil Nový rok 2008, připily jsme mu džusem a přivítali jej prskavkami.
Ráno 1.1. 2008, nikoho z nás deseti nebolela hlava, nikomu nebylo šoufl. Sice ne každý byl svěží jak vánek z hor, ale to nevadilo. Snídaně složená z chlebíčků a dalších pochutin přišla vhod.
Dnešní den je posledním zde na Dědku. Uklízíme, tvoříme zásoby dřeva, vždyť při našem příjezdu taky bylo. Balíme a nakonec si každý z nás opravdu odváží velkou výslužku. K polednímu přijíždí maminka bratrů Kuželky a Jasana. Nakládáme vše možné i nemožné.
Loučíme se a po uzamčení Hájovny na Dědku odcházíme do Rožmitálu pod Třemšínem, na autobus. Na autobus čekáme něco málo přes hodinku. Přijel přesně a tak v šest si v klubovně vyzvedáváme svoje věci. Loučíme se mezi sebou.
A jaký byl Silvestr ? Super.
L.H.Ježek - Víťa
Další fotografie v galerii.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.