baner

Mohawkové na Dakotě

30. září 2007 v 20:50 | L.H.Ježek - Víťa |  Akce kmene Mohawk.
Mohawkové na Old Dakotě
28 - 30.9. 2007
Ne zrovna v hojném počtu se náš kmen Mohawk schází v Jiráskových sadech, aby krátce po poledni nastoupil do autobusu a odjel směrem k městu Dobříši. Jistě si mnoho maminek při pohledu z okna řeklo: "Prší, nikam nepojedeš, ještě by ses umazal a nastydnul! "
A tak jedeme pouze tři. Inu to se stává. Je zde bratr Komb, Lukáš a já L.H.Ježek - Víťa.
Lukáš jede na svou první výpravu, a to ve čtvrtek 27 dne měsíce, Kdy srny hrabou do země, přišel poprvé do kmene Mohawk.
V Dobříši se moc dlouho nezdržujeme, jen co by Ježek Kombovi batoh opravil. Z Větrníku odcházíme za drobného deště, který pomalu, ale jistě končí svou činnost o tom to víkendu, na Daskotu a Sanktus.
Lesní obora Aglaj, nám představuje zakázané území, kde žijí tajemní tvorové ne příliš vhodní k seznámení s lidskou rasou. Proto ten velmi vysoký plot. Pouť okolo ní trvá pro kluky nekonečně dlouho. Je to i tím že jistě nesou ve svých batozích pár zbytečností. Inu taková kilogramová kniha se jistě využije.
Je dobré přiznat, že než naše kročeje dorazily na kemp Sanktus a Old Dakotu, prošli mnoho zbytečných metrů, bludný kořen se nám do cesty připletl a už to bylo. Jen dobří skřítkové nám pomohli ukázat cestu.
Napřed nalézáme Sanktus a pod ním velký sněmovní kruh. Má průměr deseti metrů a je tvořen valem na, který se dá posadit.
Dakota nás Vítá svou kouzelnou podobou a malebností. Jelikož jsme zde poprvé tak se nám tu moc líbí. A jistě bude i o příštích návštěvách.
Teď nás čekalo vybalení, tvorba dřeva pro oheň, který nám uvaří večeři a pak pro posezení u jeho plamenů. S ubývajícím denním světlem a přibývající tmou přicházejí kamarádi, Tomáš a kamarádka Skippi. Jsou z Nymburka. Tomáš vedl skautský oddíl ve obci Dolní Hbity a tak pozdravuje všechny Příbramské skauty a skautky. Zvlášt Mamuta a Náčelníka, jistě na něj rádi zavzpomínají.
Desátá večerní hodina nás všechny zahnala do spacáků a do boudy. Dobrou noc nám přeje les a myši. Ta knížka, co ji sebou vláčel bratr Komb, nakonec byla k dobru. Půl hodinky si v ní bráškové listovali, než se jim očka zavřela.
Ráno nás bráškové budí již připravenou snídaní a s plápolajícím ohněm. Chutná všem.
I myši včera večer zahájily svou výpravu do našich zásob, a to v noci. Co, nebylo okováno, nebo obaleno sklem, to alespoň okousali.
Tomáš a Skippi odcházejí na Pražec. My zůstáváme a nastává drobný trénink Lacrosu.
V průběhu dne hrajeme i drobné kmenové hry například Klínec. I cesta po skautských značkách byla uskutečněna. Odpoledne opravujeme přístřešek nad studánkou a rovněž jsme ji zbavily spadaného listí a šišek. Večer se přiblížil, sluníčko nám ukázalo, jak vypadá podzimní les při jeho západu. Jsou chvíle, na které se nedá zapomenout.
Ke spánku se ukládáme poměrně brzo. Různorodá činnost po celý den nás jaksi zmohla.
Byli dvě hodinky nového dne a Lukáš chtěl jít vařit čaj k snídani. Zdálo se mu, že je již ráno. Tak jasná obloha již dlouho nebyla.
Ráno je chladnější, noc byla jasná a hvězdy se dali počítat. Teplý čaj a bohatá snídaně přišla vhod. Sluníčko už začalo ohřívat les a v jeho paprscích se pářilo z mechových polštářů. Než jsme začali balit a uklízet, tak si bratři vyzkoušeli jaké to je chodit v lese úplně po slepu. I na krátké trase by přišli k úhoně.
Je čas si zabalit batohy a uklidit Dakotu po našem pobytu. Při tom nás navštívili další kamarádi trempové, mněli cestu do Jinců, na Plešivec. Po krátkém obědě odcházíme z Dakoty s tím, že se vrátíme zase zpět. Cestou na autobus bratři v soutěži rozeznávají stromy a jiné dřeviny.
Výprava se podařila. Deště nebylo zase tak moc a sluníčko vše usušilo, kdo s námi, nešel o mnoho přišel.
L.H.Ježek - Víťa

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.